سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هیچ بنده ای در پی دانش جویی نعلین به پا نکرد و کفش نپوشید و جامه برتن ننمود، جز آنکه خداوند گناهانش را در همان درگاه خانه اش آمرزید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
سفره آسمانی
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» ردیف مقابل آل محمد (ع) چه کسانی هستند ؟

ردیف مقابل آل محمد (ع) چه کسانی هستند ؟

(9) کافران کسانی هستند که بذر تباهی ها وانحراف ها را کاشتند وآن گاه کشت‌گاه خود را با دغل -بازی ها و فریب‌کاری ها آبیاری کردند و سقوط و هلاکت از آن چیدند (آنان نفهمیدند که) هیچ کسی ازاین امت، قیاس با آل محمد(ع) نتوان کرد. وآنان راکه نعمت ارشاد و هدایت آل محمد از سقوط نجات داده است، نمی توان با آن پیشوایان الهی مساوی گرفت.پیامبر در نهج البلاغه

خطبه ی 2: خطبه ای است ازآن حضرت پس از بازگشت از نبرد «صفین» شماره (9) و (10)

 ردیف مقابل آل محمد (ع) چه کسانی هستند ؟

(9) آنان کسانی هستند که بذر تباهی ها وانحراف ها را کاشتند وآن گاه کشت‌گاه خود را با دغل -بازی ها و فریب‌کاری ها آبیاری کردند و سقوط و هلاکت از آن چیدند (آنان نفهمیدند که) هیچ کسی ازاین امت، قیاس با آل محمد(ع) نتوان کرد. وآنان راکه نعمت ارشاد و هدایت آل محمد از سقوط نجات داده است، نمی توان با آن پیشوایان الهی مساوی گرفت.

(10) آل محمد (ع) ارکان اساسی دین‌اند و ستون برپای دارنده ی یقین. (راه دیگری جز این نیست که) افراط گران باید به  سوی آنان برگردند وعقب ماندگان تفریط گرخود را به آنان برسانند .

حق ولایت ازمختصات آن کمال یافتگان است و وصیت پیامبربه اولویت آنان ووراثت رهبری، درآن شخصیت های خدا ساخته است. دراین حال که مقام پیشوایی به انسان های شایسته واگذار شده حق به اهلش برگشته و جایگاه خود را دریافته است .

نهج البلاغه، تألیف: علامه جعفری

آن گاه که مأموریت الهی خاتم الانبیاء پایان یافت، خداوند ذوالجلال، دیدار خود را نصیبش ساخت و او را به آن تقرب ربوبی که در انتظارش بود، نایل فرمود. با فراخواندن او از این دنیا به پیشگاه اقدس خود اکرامش نمود و برای او عالم برین را به جای دمسازی با ابتلائات و کشاکش حیات طبیعی برگزیده، سرانجام او را به نهایت اکرام بارگاه ربوبی خویش برکشید.

خطبه ی یک، شماره ی 35

خاتم الانبیاء همه ی آن چه را که پیامبران گذشته در میان امت های خود می گذاشتند، در میان شما مسلمانان برنهاد. رسولان الهی که از مجرای طبیعت رخت بربسته اند، هرگز امت خویش را مهمل و بدون گستردن راه روشن پیش پای مردم و بدون علائم محکم و دائم در دیدگاهشان رها نساخته اند.

  خطبه ی یک، شماره ی ??

در آن روزگاران که خداوند ذوالجلال خاتم الانبیاء را برانگیخت، مردم روی زمین مللی پراکنده و اقوامی با تمایلات متفرق، در پیچاپیچ طرق درهم و برهم سرگردان و حیرت زده بودند. گروهی از آنان خدا را تشبیه به مخلوقاتش می کردند و گروهی دیگر در اسماء مقدسش الحاد می ورزیدند. جمع دیگری با نام های الهی با اشاره به موهومات و موجودات پست می نمودند. خداوند سبحان آنان را به وسیله ی پیامبر اکرم از گمراهی ها نجات داد و با موقعیت والایی که به او عنایت فرموده بود، آن گمشدگان را از سقوط به سیه چال جهالت رها ساخت.

خطبه ی یک، شماره ی 34

این خطبه از فصیح‌ترین سخنان امیرالمومنین (ع) است. در این خطبه مردم را موعظه نموده، آنان را از گمراهی به هدایت می‌کشاند. گفته شده است: این خطبه را پس از کشته شدن طلحه و زبیر فرموده است.

شما ای مردم به وسیله‌ی ما دودمان محمد (ص) از تاریکی‌های جهل و فساد رها گشتید و راه هدایت را در پیش گرفتید و گام بر فراز اعتلا  نهادید. شب‌های تیره و تار جاهلیت را به وسیله‌ی تکاپوها و ارشادهای ما پشت سر گذاشتید، تا فروغ بامداد اسلام بر عقول و دل‌های شما درخشیدن گرفت.

خطبه‌ی 4 از حضرت علی (ع)

در موقعی که برای پیکار با اهل بصره بیرون می رفت. در این خطبه حکمت برانگیخته شدن پیامبران را بیان فرموده، سپس فضیلت خود را یادآور می‌شود  و کسانی را که بر او طغیان کرده‌اند، توضیح می‌نماید.

حکمت مبعوث شدن پیامبر

فرمود: خداوند متعال محمد (ص) را بر مردم مبعوث نمود در حالی که هیچ کس از نژاد عرب کتابی نمی خواند و ادعای پیامبری نمی‌کرد. پیامبر اکرم (ص) مردم را (به سوی حیات پاکیزه) سوق داد تا این که آنان را در موقعیت اصلی خودشان (اسلام) معتقد ساخت. آنان را به زندگی نجات بخش رسانید، تا این که کجی ها و ضعف آنان را مبدل به قدرت و استقامت نمود و احوال و اوضاع آنان را که متزلزل بود، محکم و قابل اطمینان ساخت.

خطبه‌ی 33 از امام علی (ع)

نهج‌البلاغه، ترجمه از علامه جعفری

پیامبر در کلام اهل بیت

سنیان ازپیغمبر (ص) نقل کرده اند که: در تورات حضرت موسی (ع) آمده است که اساس همه ی گناهان سه خوی زشت است: کبر، حرص، حسد. از این صفات شش حالت ناپسند تولید می شود که مجموع 9 صفت می شود:

پرخوری، پرخوابی، محبت مال، علاقه به ستایش و چاپلوسی و عشق ریاست.

نصایح (سخنانی از چهارده معصوم)، آیت الله مشکینی

حضرت امام صادق (ع) فرمود: پیغمبر (ص) برای 9 چیز زکات قرار داد و از چیزهای دیگر صرف نظر کرد: گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، گاو، گوسفند و شتر.

نصایح  (سخنانی از چهارده معصوم)، آیت الله مشکینی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » محمد ( شنبه 87/6/16 :: ساعت 4:19 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

ردیف مقابل آل محمد (ع) چه کسانی هستند ؟
بر محمد و آل محمد صلوات

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 2
>> مجموع بازدیدها: 2443
» درباره من

سفره آسمانی
محمد
از این از وبلاگ من دیدن کردید واقعا از شما متشکرم

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان

» صفحات اختصاصی

» طراح قالب